آیا ایکس‌ تریل برای شما مناسب است؟

آیا ایکس‌ تریل برای شما مناسب است؟

در خرید خودرو، عوامل بسیاری بر انتخاب افراد اثر می‌گذارد. بعضی‌ها تنها بر مبنای بودجه خرید می‌کنند، برخی دیگر بر مبنای نیاز و برخی دیگر بر مبنای برند. به‌خصوص در زمینه خودرو، افراد معمولاً وفاداری بالایی به برند محبوب‌شان دارند. چه بر مبنای برند تصمیم بگیرید و چه بر مبنای مدل، باید کم‌وبیش با خصوصیات هر یک از گزینه‌های بازار خودرو آشنا باشید. با ورودایکس‌ تریل به بازار ایران، یک گزینه جدی و اثرگذار به جمع SUVها اضافه شده است.

اگر قصد خرید شاسی‌بلند دارید به گزینه‌های زیر توجه کنید:

 

اگر به دنبال خودروی امن هستید

%d9%86%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d8%a7%d8%b2%d9%87%e2%80%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d9%82%d9%84%d8%af%d8%b1-%d9%86%db%8c%d8%b3%d8%a7%d9%86-%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%a7%db%8c%da%a9

نیسان روی خودروی ایکس‌ تریل، مجموعه‌ای به نام «سپر ایمنی» ارائه می‌کند. علاوه بر شاسی مستحکم و ۶ ایربگ و همه تمهیداتی که در حین تصادف و پس از تصادف به یاری شما می‌آیند، «سپر ایمنی» می‌کوشد پیش از هر چیز، از وقوع تصادف جلوگیری کند. ساده اگر بگوییم، کار سپر ایمنی این است:

۱٫ هشدار رانندگی بین خطوط و اعلام خطر در صورت تغییر لاین در جاده و بزرگراه

۲٫ شناسایی اشیای متحرک مثل عابر پیاده

۳٫ هشدار نقطه کور و اعلام خطر به راننده

اگر از برندهای گران‌قیمتی همچون لکسوس و مرسدس بنز عبور کنیم، کمتر خودرویی با چنین قیمتی، این حجم از تجهیزات ایمنی را ارائه می‌کند. به این لیست، سیستم کنترل پایداری نیسان را نیز اضافه کنید.

 

اگر به دنبال ابهت هستید

ایکس‌تریل یک مزیت اساسی دارد: به خاطر طراحی بسیار دقیق و خطوط بدنه بسیار زیبا، کمی بزرگ‌تر از آنچه هست دیده می‌شود. وقتی آن را برای بار اول از بیرون ببینید، احساس می‌کنید یک شاسی‌بلند فول‌سایز در مقابل‌تان ایستاده است. ولی وقتی سوار آن شدید، می‌فهمید که رانندگی با آن، آن‌قدرها هم شبیه سکان‌داری کِشتی نیست. نیسان ایکس‌ تریل ظاهری پر ابهت و موقر دارد و همزمان، آن‌قدر بزرگ نیست که رانندگی آن در شهر مشکل باشد.

 

اگر به دنبال آفرود هستید

%d9%86%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d8%a7%d8%b2%d9%87%e2%80%8c%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d9%82%d9%84%d8%af%d8%b1-%d9%86%db%8c%d8%b3%d8%a7%d9%86-%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%a7%db%8c%da%a9

خیلی از ما دلمان می‌خواهد هرزگاهی در جاده‌های خاکی هم رانندگی کنیم، ولی تمایلی به آفرود سنگین نداریم.ایکس‌ تریل سیستم‌های خودکاری همچون توزیع گشتاور، دستیار حرکت در سربالایی و سرازیری سنگین، کنترل پایداری تخصصی برای خودروهای شاسی‌بلند و… مجهز شده است. این سیستم‌ها کمک می‌کنند که افراد بتوانند با خیال راحت‌تری به جاده خاکی بزنند.

 

اگر طراحی کلاسیک می‌پسندید

ایکس‌تریل، در نهایت یک طراحی کلاسیک، و زیبا در عین سادگی دارد. اگر این سبک طراحی را می‌پسندید،ایکس‌ تریل یکی از اصلی‌ترین گزینه‌هاست، اما اگر به دنبال طرح‌های نوآورانه هستید، به سراغ جوک بروید. اگر طراحی خودروهای پیشین نیسان، همچون قشقایی را می‌پسندید، نیسان ایکس‌ تریل نیز از نوادگان همین خودروهاست و حتماً با طراحی آن ارتباط برقرار می‌کنید.

 

اگر به دنبال سواری نرم هستید

هنگامی که ماکسیما به ایران آمد، نرمی سواری آن مثال‌زدنی بود. این روند در نیسان متوقف نشده و نیسان برای حفظ این مزیت رقابتی، تقریباً تمام خودروهای خود را به جعبه دنده CVT یا «ضریب پیوسته» مجهز کرده است. این جعبه‌دنده‌ها، دنده ۱ و ۲ و ۳ ندارند. هنگامی که حرکت خودرو آغاز می‌شود، خودرو به‌صورت پیوسته شتاب می‌گیرد و خبری از ضربه‌های تعویض دنده نیست. البته حالت تعویض دستی نیز در جعبه‌دنده شبیه‌سازی شده است. اگر دلتان برای تعویض دستی تنگ شد،ایکس‌ تریل این گزینه را هم در اختیارتان می‌گذارد.

 

اگر تنها یا دو نفر در ماشین هستید

قرار نیست همه شاسی‌بلند متوسط سوار شوند. شاسی بلند‌های کوچک، هم مصرف سوخت کمتر دارند، هم جمع و جورترند و رانندگی و پارک کردن آن‌ها در شهر راحت‌تر است. اگر واقعاً از تمام فضای ایکس‌ تریل استفاده نمی‌کنید، سراغ نیسان جوک بروید. نیسان جوک توربو از نظر امکانات ایمنی پابه‌پای ایکس‌ تریل می‌ایستد. از نظر عملکرد موتور هم کمی اسپورت‌تر است و رانندگی با آن هیجان بیشتری دارد. اگر جوان هستید و فضا آن‌قدرها برایتان دغدغه نیست،ایکس‌ تریل را به عیال‌وارها واگذار کنید.

 

اگر به محیط‌ زیست اهمیت می‌دهید

طبیعی‌ست که خودروهای جدید، نسبت به خودروهای ۳۰ سال پیش، آلایندگی کمتری دارند. اما نیسان از معدود تولیدکنندگانی است که خودروهای خود را با رعایت استاندارد یورو ۶ به بازار ایران می‌فرستد. مدت‌ها بود که مردم ایران مجبور بودند خودروهای سفارش کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس را خریداری کنند که لزوماً تطابقی با استانداردهای ایران نداشتند. خودروهای جدید نیسان، به سفارش ایران در کارخانه‌های نیسان در انگلستان و ژاپن تولید می‌شوند و استانداردهای ایران را رعایت می‌کنند.