تجربه رانندگی با نیسان ایکس – تریل؛ قسمت اول

تجربه رانندگی با نیسان ایکس – تریل؛ قسمت اول

طراحی ظاهری نسل سوم ایکس ـ تریل هیچ شباهتی به دو نسل قبلی ندارد و در آن از گوشه‌ها یا لبه‌های تیز خبری نیست. در واقع طراحان این خودرو از مدل مفهومی نیسان Hi-Cross الهام گرفته‌اند.

طراحی ظاهری قسمت جلوی خودروهای جدید نیسان که در قشقایی جدید نیز به چشم می‌خورد، نمایی کاملاً متمایز به ایکس تریل می‌بخشند. ویژگی‌های اصلی این طراحی جدید عبارتند از جلوپنجره و چراغ‌های جلو که شبیه نقاب هستند، ساختار کرومی مدور که لوگوی نیسان را احاطه کرده، به همراه چراغ‌های دِی‌لایت شبیه بومرنگ.

یکی دیگر از ویژگی‌های دوست‌داشتنی طراحی ایکس‌ تریل، خطوط بدنه هستند که به آن ظاهری عضلانی و جسور بخشیده‌اند. این خطوط کمک می‌کنند که خودرو کمی بزرگ‌تر از آنچه هست، دیده شود. اما در رانندگی با آن، در می‌یابید که آن‌قدرها هم بزرگ و دست‌پاگیر نیست.

نیسان ایکس تریل یک SUV با استایل ظاهری خوشایند است که در مقایسه با هوندا CR-V بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. اما در واقع طول ایکس تریل تنها ۵ سانتی‌متر بیشتر از هوندا CR-V بوده و عرض هر دو خودرو یکسان و معادل ۱۸۲۰ میلی‌متر است. ایکس تریل همچنین ۳ سانتی‌متر بلندتر از CR-V بوده و فاصله بین محور جلو و عقب ۲۷۰۵ میلی‌متری آن با اختلاف قابل‌توجه ۸۵ میلی‌متر بلندتر از CR-V است. نیازی به گفتن نیست که ابعاد ایکس تریل به‌راحتی مزدا CX-5 را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. ابعاد و جذبه ظاهری دو رکن اصلی SUVهای شهری هستند که ایکس‌ تریل در هر دو زمینه جلب‌ توجه می‌کند.

بدنه بزرگایکس‌ تریل به معنای فضای جادار کابین آن است و بزرگ‌تر بودن آن نسبت به CR-V، امکان نصب ردیف سوم صندلی را در فضایی فشرده برای نیسان فراهم کرده است. با خواباندن صندلی‌های ردیف آخر حجم بار قابل قبولی معادل ۴۴۰ لیتر خواهید داشت و اگر فضای بیشتری نیاز دارید، با خواباندن ردیف دوم، حجم بار به ۱۹۸۲ لیتر می‌رسد و از این نظر، این خودرو فضایی کاملاً کاربردی برای حمل بار در اختیار راننده قرار می‌دهد.

صندلی‌های ردیف دوم از نظر فضای پا محدودیتی ندارند و افراد بلندقد می‌توانند این صندلی‌ها را در صورت نیاز به عقب بکشند و فضای پای بیشتری داشته باشند. دریچه‌های تهویه عقب و پنجره‌های مربعی شکل باعث می‌شوند نشستن در صندلی‌های عقب خوشایندتر باشد.

با نشستن در ایکس‌ تریل، به لطف داشبورد وسیع و صندلی‌های بزرگ، خیلی سریع متوجه عریض ‌بودن آن می‌شوید. صندلی‌های جلو راحت هستند و به‌خوبی سرنشین را در بر می‌گیرند. این صندلی‌ها در مدل ۲٫۵ لیتری صندلی‌ها دارای پوشش چرمی هستند.

داشبورد ایکس تریل حس داشبورد تیانا را به شما القا می‌کند که از چیدمان یکسانی برخوردار بوده ولی طرح متفاوتی دارند. همه‌چیز به‌سادگی چیده شده است و نشانگرهای داشبورد در محل مناسب خود قرار گرفته‌اند. داشبورد ایکس تریل طرحی کلاسیک دارد و اگر علاقه‌مند به داشبورد‌های آینده‌گرا هستید، شایدایکس‌ تریل بهترین گزینه برای شما نباشد. از امکانات استاندارد ایکس تریل می‌توان به سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع جداگانه برای راننده و سرنشین کناری و دکمه‌های سیستم صوتی و کروز کنترل روی فرمان اشاره کرد.

یک ویژگی بسیار مهمایکس‌ تریل، دوربین دید اطراف و یا ۳۶۰ درجه است که نمایی ترکیبی از جلو، عقب و طرفین خودرو ارائه می‌دهد. این دوربین به‌خصوص در هنگام پارک به کار می‌آید. نمای دید اطراف به همراه تصاویر دوربین عقب در صفحه‌نمایش ۵ اینچی در وسط داشبورد نشان داده می‌شود. این تصویر همچنین در صفحه‌نمایش لمسی مخصوص سیستم ناوبری که به‌صورت سفارشی نصب می‌شود نیز قابل‌رؤیت است. صفحه‌نمایش DriveAssist (دستیار راننده) با رنگ‌های واضح و روشن که پشت فرمان واقع شده نیز جذاب و کاربردی است.