تست رانندگی نیسان جوک توسط نشریه Consumer reports

تست رانندگی نیسان جوک توسط نشریه Consumer reports

نیسان جوک یک خودروی شبه SUV با ظاهری سنت‌شکن است که طراحی مفهومی آن از نیسان ورسا نشأت گرفته است. جوک مانند SUVها ارتفاع بالایی دارد، اما قسمت عقب آن مانند خودروهای هاچبک انحنا و خمیدگی تندی دارد. تمام آزمایش‌کنندگان جوک، معتقدند رانندگی با جوک واقعاً لذت‌بخش است. فرمان چالاک و موتور پر قدرت توربوشارژ، از نیسان جوک یک خودروی بسیار جذاب ساخته است. مصرف سوخت این خودرو نیز با توجه به قدرت موتور و سیستم چهارچرخ متحرک، کاملاً مطلوب است، اما به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید بنزین را با هر کیفیتی در باک این خودرو بریزید. ممکن است احساس کنید سواری آن کمی خشک به‌نظر می‌آید اما این خاصیت در واقع به‌دلیل فرمان پذیری و چابکی‌اش است. قاعدتا استایل ظاهری آن، دید عقب را کمی محدود می‌کند.

دوربین دید عقب از سال ۲۰۱۵ به‌صورت استاندارد روی آن نصب می‌شود. هنگام رانندگی سریع در شهر یا حومه شهر، جوک بسیار اسپورت و چابک احساس می‌شود. با اشتیاق پیچ‌ها را طی می‌کند و در عین‌حال که بدنه مرتفع آن کمی در پیچ‌ها متمایل می‌شود، چسبندگی و پایداری خود را حس می‌کند. فرمان آن واکنش خوبی ارائه می‌دهد و بسیار تندوتیز است. شعاع چرخش کوتاه ۱۱٫۳ متری این خودرو نیز هنگام پارک‌کردن، عبور از کوچه‌های تنگ و البته در آفرود به کمک راننده می‌آید.

در رانندگی آزمایشی در پیست، این خودرو حتی در شرایط بسیار سخت، تعادل خوبی از خود نشان می‌دهد. نیسان جوک موفق شد در تست مانور عدم برخورد با مانع، سرعت بالایی ثبت کند و در حین این تست حس اطمینان بسیاری زیادی در راننده ایجاد کرد.

در مدل اسپورت آن به لطف استفاده از سیستم توربوشارژر، قدرت موتور کوچک ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر این خودرو به ۱۹۰ اسب رسیده است. قدرت در تمام محدوده دور موتور به‌صورت آرام و یکنواخت انتقال می‌یابد. در تست نشریه Consumer reports این خودرو ۹٫۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی سوخت مصرف کرد که گرچه برای یک خودروی کوچک رقم شگفت‌انگیزی نیست ولی برای خودرویی با سیستم ۴ چرخ محرک و ۱۹۰ اسب بخار قدرت، کاملاً مناسب است. موتور جوک به بنزین اکتان بالا نیاز دارد.

گیربکس ضریب پیوسته CVT-Xtronic جوک از تمام قدرت این موتور به خوبی استفاده می‌کند. در حالت اسپورت ۶ نقطه تعویض دنده مانند حالت تعویض دستی شبیه‌سازی شده است تا احساس رانندگی یک خودروی مسابقه‌ای را به راننده بدهد، اما در حالت عادی خودرو از نظر شتاب عملکرد بهتری دارد.