فلسفه فناوری در نیسان: بهبود سبک زندگی

فلسفه فناوری در نیسان: بهبود سبک زندگی

نیسان در حال توسعه فعالیت‌های شرکت بر اساس نگرش «بهبود زندگی مردم» است. برای اینکه خودروها (که وظیفه حمل‌ونقل را بر عهده دارند) به معنای واقعی همراهان قابل اطمینانی برای مشتریان ما باشند، مشکلاتی از قبیل مسائل زیست‌محیطی، تصادف‌ها و مشکلات مربوط به ازدحام ترافیک باید به‌عنوان بخشی از یک نگرش بلندمدت مورد توجه قرار گیرند. نیسان در حال ایجاد فناوری‌هایی است که در کنار یکدیگر، ساختاری به نام«باغ میوه» را شکل می‌دهند.

پیشرفت فنی عوامل وسیعی را در بر می‌گیرد. اندیشیدن درباره نگرش ما نسبت به پیشرفت فناوری، خلق راه‌کارها و برنامه‌ریزی برای چنین پیشرفتی، ضرورت دارد. فناوری‌های پرشماری وجود دارند که دامنه آن‌ها از فناوری‌هایی که قصد داریم آن‌ها را فوراً به بازار معرفی کنیم شروع شده و به فناوری‌های بنیادینی که به‌تدریج و در طول زمان شکل می‌گیرند، ختم می‌شود. مفهوم «باغ میوه» یک ساختار کلی است که به ما اجازه می‌دهد با دیدگاهی جامع و کل‌نگر، این فناوری‌ها را بررسی کنیم.

نیسان باید ارزش‌های منحصربه‌فردی داشته باشد تا مشتریان، خودروهای نیسان را انتخاب کنند. وقتی فعالیت‌های ما برای ایجاد چنین ارزش‌هایی با یکدیگر ادغام شوند، می‌توان مدیریت آن‌ها را به نگهداری از یک باغ میوه تشبیه کرد. این فرآیند از سه مرحله زیر تشکیل می‌شود.

%d9%81%d9%84%d8%b3%d9%81%d9%87-%d9%81%d9%86%d8%a7%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%86%db%8c%d8%b3%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%87%d8%a8%d9%88%d8%af-%d8%b3%d8%a8%da%a9-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c

۱ – طرح برداشت محصول:

در ابتدا برنامه‌ای برای تجاری‌سازی فناوری موردنظر تدوین می‌کنیم. ارزش این فناوری را برای مشتریانی که قرار است از آن استفاده کنند به‌وضوح شرح می‌دهیم و مشتریان هدف، بر اساس نقش‌ها و عملکرد این فناوری و همچنین بر اساس چارچوب زمانی برای تأمین و ارائه این فناوری، مشخص شده‌اند. ما صرفاً به خاطر خود فناوری، آن را ایجاد نمی‌کنیم. ما باید برنامه‌هایی تدوین کنیم که با نیازهای اجتماعی و تقاضای بازار در ارتباط باشند تا ارزش موردنیاز مشتریان را در زمان مناسب ایجاد کنیم.

۲ –بذرافشانی و رشد:

سپس شیوه اجرای طرح را برنامه‌ریزی می‌کنیم تا طرح برداشت محصول به واقعیت تبدیل شود. ما فناوری‌های بنیادین موردنیاز برای طراحی و تجاری‌سازی طرح را مشخص می‌کنیم و توسعه این فناوری‌های بنیادی را با سرعت و کیفیت بالا در دستور کار قرار می‌دهیم. ما شراکت با دانشگاه‌ها و تأمین‌کنندگان را برنامه‌ریزی می‌کنیم، با مقامات رسمی ارتباط برقرار می‌کنیم، سازمان‌ها و ساختارهای جدید تأسیس می‌کنیم، دائماً برنامه پیشرفت را بررسی می‌کنیم و پس از معرفی یک فناوری، پیوسته آن را بهبود می‌دهیم.

۳ – تقویت خاک:

این مرحله، فناوری‌های بنیادی و تحقیق و مطالعات اولیه را شامل می‌شود که در واقع توانمندی‌های ضروری برای ایجاد ارزش به‌طور مداوم و مستمر در درازمدت هستند. مثالی از این توانمندی‌ها، فناوری‌هایی هستند که باعث بهبود دوام و قابلیت اطمینان می‌شوند که خاک این باغ میوه را غنا می‌بخشند: مثل فناوری‌های تحلیل و سنجش و فناوری‌های مواد. به‌منظور بالا بردن کیفیت در فرآیند تولید خودرو که از تحقیق و توسعه پیشرفته تا طراحی و توسعه خودرو را در برمی‌گیرد، لازم است که «خاک» این باغ میوه را با مدیریت فناوری، مدیریت منابع انسانی و مدیریت فرآیندهای اصلی و عملیاتی شرکت تقویت کرد.

مفهوم «باغ میوه» نیسان حوزه‌های متعدد و مهمی از فناوری از قبیل محیط‌زیست و ایمنی را در برمی‌گیرد.