نگاهی گذرا بر نیسان جوک

نگاهی گذرا بر نیسان جوک

نیسان جوک، که به عنوان برگ برنده نیسان در کراس‌اوورهای کوچک شناخته می‌شود، طراحی متفاوتی دارد. جایی که در اکثر خودروها چراغ راهنما نصب می‌شود، در جوک چراغ‌های جلو قرار گرفته‌اند، چراغ‌های مه شکن جوک در محل نصب چراغ‌های جلوی خودروهای عادی واقع شده و جلوپنجره‌ای دارد که عرض آن به اندازه سپر جلو است. شاید در نگاه اول طراحی ظاهری جوک کمی غیرعادی به نظر برسد ولی به‌تدریج از آن خوش‌تان می‌آید.

طراحی داخل جوک از موتورسیکلت‌های اسپورت الهام گرفته است. کنسول وسط آن شبیه کیک فنجانی است و دکمه چراغ خطر مانند گیلاسی روی کیک است. برای اینکه داخل خودرو سرزنده‌تر و شادتر به نظر برسد رگه هایی از رنگ قرمز یا خاکستری تیره اطراف پنل‌ها، دسته دنده و نگه‌دارنده لیوان در نظر گرفته شده است.

2016-nissan-interior-%d9%86%db%8c%d8%b3%d8%a7%d9%86

در زمینه ایمنی، جوک در مجموع به ۶ عدد ایربگ مجهز شده است. دو ایربگ دو مرحله‌ای که یکی ایربگ جلو و دیگری ایربگ جانبی است، همراه با ایربگ‌های پرده‌ای، وظیفه حفظ امنیت راننده و سرنشینان را به عهده دارند. همچنین سیستم فعال مهار حرکت سر در صندلی‌های جلو کمک می‌کنند که گردن سرنشینان جلو در اثر ضرباتی که از عقب به خودرو وارد می‌شود، کمتر آسیب ببیند.

نیسان جوک با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود. مدل پایه، مجهز به موتور ۴ سیلندر ۱۶۰۰ تنفس طبیعی با توان ۱۱۷ اسب بخار و گشتاور ۱۵۸ نیوتن متر است که قدرت آن از طریق گیربکس CVT-Xtronic به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. برای افرادی که خواهان قدرت بیشتر هستند نسخه توربوی همین موتور با سیستم تزریق مستقیم سوخت ۱۹۰ اسب قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که مانند موتور قبلی مجهز به گیربکس CVT-Xtronic است با این تفاوت که قدرت موتور به هر ۴ چرخ همراه با سیستم توزیع متغیر گشتاور منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد جوک با این موتور ۸٫۴ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. از ویژگی‌های بارز این موتور نحوه تولید گشتاور آن است که در تمام فاصله ۱۶۰۰ تا ۵۲۰۰ دور در دقیقه، بدون هیچ افتی در دسترس راننده است. چنین گشتاوری می‌تواند قدرت مانور بسیار بالایی به راننده ارائه کند.

  برچسب ها: