نیسان ایکس‌ تریل: تازه‌واردی جسور

نیسان ایکس‌ تریل: تازه‌واردی جسور

نسخه جدید نیسان ایکس تریل نسبت به نسل دوم این خودرو، از خطوط بدنه جذاب‌تری بهره می‌برد. ایکس تریل جدید حدود ۹۰ کیلو سبک‌تر شده و طراحی عضلانی‌تر آن باعث شده تا بزرگ‌تر از قبل به نظر برسد؛ اما در هنگام رانندگی با آن در می‌یابید که جثه این خودرو در رانندگی شهری اصلا دست و پاگیر نیست.

این خودرو از همان سیستم ۴ چرخ محرک هوشمند ۴x4i استفاده می‌کندکه در ایکس تریل قبلی و دیگر محصولات گروه رنو – نیسان نیز به کار رفته است. سیستم ۴ چرخ محرک این خودرو از نوع Part-Time است. به این معنا که هنگام رانندگی عادی قدرت موتور به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود که این امر تأثیر به‌سزایی در کاهش مصرف سوخت دارد. اما هنگامی‌که سیستم‌های الکترونیکی خودرو، احساس کنند که چرخ‌های جلو لیز می‌خورند و چسبندگی کافی به زمین ندارند، قدرت به چرخ‌های عقب نیز منتقل می‌شود. زاویه حمله و ارتفاع کف خودرو تا سطح زمین به ترتیب ۲۴ درجه و ۲۰۹ میلی‌متر است.

اطلاعات گرافیکی صفحه‌نمایش داشبورد خودرو دقیقاً به شما نشان می‌دهد که قدرت موتور به کدام چرخ‌ها منتقل می‌شود. با فشردن دکمه‌ی انتخاب وضعیت ۴WD می‌توانید قدرت را به هر چهار چرخ به‌طور دائمی منتقل کنید و خودرو را در حالت ۴ چرخ محرک دائمی قفل کنید. این حالت بیشتر در سرعت‌های زیر ۴۰ کیلومتر در ساعت کاربرد دارد و در صورتی که سرعت شما از ۴۰ کیلومتر تجاوز کند، قفل به‌صورت خودکار غیر فعال خواهد شد. با قفل شدن دیفرانسیل، این خودرو به یک شاسی‌بلند خشن و جسور تبدیل می‌شود و در سرعت‌های بالا، با غیر فعال شدن قفل دیفرانسیل، این خودرو سواری نرمی مشابه یک سواری استیشن ارائه می‌دهد.

سواری خودرو هم در آسفالت و هم در مسیرهای خاکی عالی است. تایرهای دومنظوره یوکوهاما با سایز ۲۲۵/۶۵R17 بسیاری از دست‌اندازها و موج‌های جاده را بی‌اثر می‌کنند.

با گیربکس ضریب پیوسته ایکس تریل می‌توانید خیلی آهسته مانند دنده کمکی سنگین شتاب بگیرید و بر خلاف گیربکس‌های دیگر نیازی به تعویض مکرر دنده نخواهید داشت. شتاب صفر تا صد اعلامی نیسان برای ایکس تریل با موتور ۲٫۵ لیتری ۱۷۱ اسبی و گیربکس CVT ضریب پیوسته ۱۰٫۵ ثانیه است. این عدد با توجه به ابعاد و مصرف سوخت خودرو، بسیار معقول است.

با وجود موتور بنزینی با حجم بالا و گیربکس اتوماتیک، این خودرو مصرف سوخت بسیار خوبی دارد. می‌توانید با ۶۰ لیتر بنزین در باک، مسافتی معادل ۶۵۰ کیلومتر را با مصرف سوخت ۸٫۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر طی کنید. این مسیر شامل رانندگی در بزرگراه و ۴۰ کیلومتر رانندگی آفرود می‌شود که در بعضی از مسیرهای آن سیستم ۴ چرخ محرک دائمی فعال باشد. مصرف سوخت ترکیبی اعلامی نیسان ۸٫۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

برای اطلاعات بیشتر به صفحهایکس‌ تریل مراجعه کنید.